News Posts For Kaigie Staff

الأخبارKaigie Staff

Dr. Robert on COVID-19 Vaccine, Facebook Post Text د. روبرت على لقاح COVID-19 ، نص Facebook Post
1d  · 
WHAT CAN I DO AFTER I GET MY TWO COVID SHOTS?
By Robert Colton MD
Covid-19 in the US has never been worse. We are in a surge upon a surge. 10% of all deaths in the US since the epidemic started have been due to COVID-19 (370,000). Experts estimate 20% of the US population has already contracted Covid-19.
The vaccine rollout has been slow but is speeding up every day.
The vaccine data from the Pfizer and Moderna studies are spectacular. Both vaccines offer 95% protection after the second vaccination. In the Moderna trial no infections within the vaccine group were severe. The Pfizer data were similar.
The conclusion: the vaccines are about 95% effective in preventing Covid-19 infections AND can help keep you from getting seriously ill if you do contract Covid-19. More good news: patients with obesity and those over 70 years old did as well as normal weight and younger patients in the Pfizer study.
Remember, you are not fully immune until 1 week after the second Pfizer shot or 2 weeks after the second Moderna shot. In fact, you have no protection for the first 10 days after the first injection.
What does it mean and what can you do now?
Let’s look at my age group (65-74). Because vaccines reduce the incidence and severity of the disease, the annual risk of dying from Covid-19 should drop a minimum of 95%, from 0.2% to 0.01%. For comparison, the annual risk of dying from the seasonal flu in this age cohort is about 0.035%., and dying from a car accident in Florida, 0.014%.
The numbers will only improve as the vaccination numbers rise. A 50% reduction in new cases reduces the annual mortality risk to 0.005%
Does this mean you can throw away your mask, hug everyone, and go back to a pre-pandemic life? Unfortunately, no. Why?
Let’s look at some scenarios:
1. Eating indoors at restaurants: I have not been and won’t start yet. Why? By eating indoors, a vaccinated individual with an asymptomatic infection could theoretically be putting unvaccinated diners at risk. My advice: to protect the unvaccinated, avoid indoor restaurants, and other crowded indoor mask-free venues until we have better data on the degree of asymptomatic infection in the vaccine groups.
2. Eating outdoors at restaurants: Unlike eating indoors, where the data shows the risk of getting infected is doubled, the risk of spreading Covid-19 through outdoor dining is theoretical. I will begin going to outdoor restaurants.
3. Flying on airplanes: I have not flown this year but will now fly once again. Since March, airlines have improved their air filtration systems, eliminating spread except from those sitting near you. Everyone is usually wearing masks. Delta keeps the middle seat open.
4. Guests at my home: Before our vaccination, never. Now, we will allow small groups of 2 -6 fully vaccinated guests to visit inside our home without masks. There is no risk of starting a super-spreader event, and a miniscule risk of getting infected.
5. Family or other Guests from out of town: If they have not been vaccinated, we will only require a rapid test when they arrive. If they have been vaccinated, no requirements. Why? Based on the current national prevalence of the disease, if I don’t test someone, they have a 1 in 200 chance of walking around my house with Covid-19. If they have a negative rapid test, the risk drops to 1 in 2000.
6. Outdoor or indoor parties where some are vaccinated and some not: the risks are still too high. If we wait a few months, when more people are vaccinated and the new case numbers plummet, it will be much safer. Be patient. We will have our parties again.
7. The unvaccinated should continue all their cautious behaviors until they are fully vaccinated. They are still at full risk and what a pity it would be to let their guard when we are finally truly “rounding the corner”.
8. Until we know whether or not the vaccine prevents asymptomatic carriage: If you live with others who are not able to get vaccinated like children or grandchildren, take the usual precautions so as not to “bring” the virus home.
More comments:
1. If you are over 80 or have a serious illness that could suppress your immunity, the vaccine may not be as effective and should figure this into your decisions. Discuss with your physician.
2. Everyone has a different risk tolerance and each person’s situation is unique. My recommendations are a general guideline. Discuss with your primary care doctor and other experts.
3. Viral mutations are constantly occurring. At this time, the vaccines appear to be effective against these new variants, but that could change. We do not know.
4. You need to continue to wear masks, social distance, etc. after vaccinations., more to protect others than to protect yourself.
5. Covid-19 vaccination supply is getting better every day. I have faith the bipartisan protean effort by our state and federal government to expand inventory will succeed.
6. Once there is an ample supply of vaccines, I think airlines and other crowded venues should begin requiring immunity passports and advertising this to the public. It will be great for business. The vaccine hesitant crowd will have no choice but to vaccinate, we will achieve herd immunity and the pandemic will end, for now.
The bottom line
Barring an unexpected mutation of the virus, the Covid-19 vaccines are transformative and game changing. After vaccination, the risk of dying or having serious complications from Covid-19 should be less than dying of the flu. The reason to still wear masks, wash hands, and practice social distancing is mostly to protect the unvaccinated. Those of you who have been vaccinated are the fortunate ones. Be a responsible citizen. Be a patriot. Protect our fellow Americans until we eradicate this terrible disease!

1 يوم ·

ماذا يمكنني أن أفعل بعد أن أحصل على لقطتي كوفيد؟

بواسطة روبرت كولتون دكتوراه في الطب

لم يكن Covid-19 في الولايات المتحدة أسوأ من أي وقت مضى. نحن في حالة اندفاع عند زيادة عدد القوات. 10٪ من جميع الوفيات في الولايات المتحدة منذ بدء الوباء كانت بسبب COVID-19 (370.000). يقدر الخبراء أن 20 ٪ من سكان الولايات المتحدة قد أصيبوا بالفعل بـ Covid-19.

كان طرح اللقاح بطيئًا ولكنه يتسارع كل يوم.

بيانات اللقاح من دراسات فايزر ومودرن مذهلة. يوفر كلا اللقاحين حماية بنسبة 95٪ بعد التطعيم الثاني. في تجربة موديرنا ، لم تكن هناك عدوى شديدة في مجموعة اللقاح. كانت بيانات شركة Pfizer متشابهة.

الاستنتاج: اللقاحات فعالة بنسبة 95٪ في الوقاية من عدوى Covid-19 ويمكن أن تساعد في حمايتك من الإصابة بمرض خطير إذا أصبت بـ Covid-19. المزيد من الأخبار السارة: المرضى الذين يعانون من السمنة وأولئك الذين تزيد أعمارهم عن 70 عامًا فعلوا ذلك بالإضافة إلى الوزن الطبيعي والمرضى الأصغر سنًا في دراسة فايزر.

تذكر أنك لست محصنًا تمامًا إلا بعد أسبوع واحد من جرعة Pfizer الثانية أو بعد أسبوعين من جرعة Moderna الثانية. في الواقع ، ليس لديك أي حماية للأيام العشرة الأولى بعد الحقن الأول.

ماذا يعني وماذا يمكنك أن تفعل الآن؟

لنلق نظرة على فئتي العمرية (65-74). لأن اللقاحات تقلل من حدوث المرض وشدته ، يجب أن ينخفض الخطر السنوي للوفاة من Covid-19 بحد أدنى 95٪ ، من 0.2٪ إلى 0.01٪. للمقارنة ، يبلغ الخطر السنوي للوفاة من الأنفلونزا الموسمية في هذه الفئة العمرية حوالي 0.035٪ ، والوفاة من حادث سيارة في فلوريدا ، 0.014٪.

ستتحسن الأرقام فقط مع ارتفاع أعداد التطعيم. خفض الحالات الجديدة بنسبة 50٪ يقلل من خطر الوفاة السنوي إلى 0.005٪

هل هذا يعني أنه يمكنك التخلص من قناعك ، واحتضان الجميع ، والعودة إلى حياة ما قبل الجائحة؟ للاسف لا. لماذا ا؟

لنلقِ نظرة على بعض السيناريوهات:

1. تناول الطعام في الداخل في المطاعم: لم ولن أبدأ بعد. لماذا ا؟ من خلال تناول الطعام في الداخل ، يمكن للفرد الذي تم تطعيمه مصابًا بعدوى بدون أعراض أن يعرض رواد المطعم غير المحصنين للخطر نظريًا. نصيحتي: لحماية غير الملقحين ، تجنب المطاعم الداخلية ، وغيرها من الأماكن المغلقة المزدحمة الخالية من الأقنعة حتى نحصل على بيانات أفضل عن درجة العدوى بدون أعراض في مجموعات اللقاح.

2. تناول الطعام في الهواء الطلق في المطاعم: على عكس تناول الطعام في الداخل ، حيث تظهر البيانات أن خطر الإصابة بالعدوى يتضاعف ، فإن خطر انتشار Covid-19 من خلال تناول الطعام في الهواء الطلق هو أمر نظري. سأبدأ بالذهاب إلى المطاعم في الهواء الطلق.

3. الطيران على متن طائرات: لم أسافر هذا العام ولكنني سأطير الآن مرة أخرى. منذ مارس ، قامت شركات الطيران بتحسين أنظمة تنقية الهواء الخاصة بها ، مما أدى إلى القضاء على الانتشار باستثناء أولئك الذين يجلسون بالقرب منك. عادة ما يرتدي الجميع أقنعة. تحافظ دلتا على المقعد الأوسط مفتوحًا.

4. الضيوف في منزلي: قبل تطعيمنا ، أبدا. الآن ، سنسمح لمجموعات صغيرة من 2 إلى 6 ضيوف مُلقحين بالكامل بزيارة منزلنا بدون أقنعة. لا يوجد خطر من بدء حدث انتشار فائق ، وخطر الإصابة بالعدوى ضئيل.

5. العائلة أو الضيوف الآخرون من خارج المدينة: إذا لم يتم تطعيمهم ، فسنطلب إجراء اختبار سريع عند وصولهم فقط. إذا تم تطعيمهم ، فلا توجد متطلبات. لماذا ا؟ استنادًا إلى الانتشار الوطني الحالي للمرض ، إذا لم أختبر شخصًا ما ، فستكون لديه فرصة واحدة من بين 200 فرصة للتجول في منزلي مع Covid-19. إذا كان لديهم اختبار سريع سلبي ، فإن الخطر ينخفض إلى 1 في 2000.

6. الحفلات الخارجية أو الداخلية حيث يتم تطعيم البعض والبعض الآخر لا: لا تزال المخاطر عالية جدًا. إذا انتظرنا بضعة أشهر ، عندما يتم تطعيم المزيد من الأشخاص وانخفضت أعداد الحالات الجديدة ، فسيكون الأمر أكثر أمانًا. كن صبورا. سيكون لدينا حفلاتنا مرة أخرى.

7. يجب على غير الملقحين الاستمرار في سلوكياتهم الحذرة حتى يتم تطعيمهم بالكامل. إنهم ما زالوا في خطر كامل ، ومن المؤسف أن يتركوا حارسهم عندما نكون أخيرًا "قريبين من الزاوية".

8. حتى نعرف ما إذا كان اللقاح يمنع النقل بدون أعراض أم لا: إذا كنت تعيش مع آخرين غير قادرين على الحصول على التطعيم مثل الأطفال أو الأحفاد ، فاتخذ الاحتياطات المعتادة حتى لا "تحضر" الفيروس إلى المنزل.

المزيد من التعليقات:

1. إذا كان عمرك أكثر من 80 عامًا أو كنت تعاني من مرض خطير يمكن أن يثبط مناعتك ، فقد لا يكون اللقاح فعالًا ويجب أن تحدد ذلك في قراراتك. ناقش مع طبيبك.

2. كل شخص لديه درجة تحمل مختلفة للمخاطر ووضع كل شخص فريد. توصياتي هي دليل عام. ناقش مع طبيب الرعاية الأولية الخاص بك وخبراء آخرين.

3. الطفرات الفيروسية تحدث باستمرار. في هذا الوقت ، يبدو أن اللقاحات فعالة ضد هذه المتغيرات الجديدة ، لكن ذلك قد يتغير. نحن لا نعلم.

4. أنت بحاجة إلى الاستمرار في ارتداء الأقنعة ، والمسافة الاجتماعية ، وما إلى ذلك بعد التطعيمات. ، لحماية الآخرين أكثر من حماية نفسك.

5. تتحسن إمدادات التطعيمات ضد فيروس Covid-19 كل يوم. إنني على ثقة من أن الجهود الأولية التي يبذلها الحزبان والحكومة الفيدرالية لتوسيع المخزون ستنجح.

6. بمجرد توفر إمدادات كافية من اللقاحات ، أعتقد أن شركات الطيران وغيرها من الأماكن المزدحمة يجب أن تبدأ في طلب جوازات سفر خاصة بالحصانة والإعلان عن ذلك للجمهور. سيكون رائعا للعمل. لن يكون أمام الجمهور المتردد بشأن اللقاح أي خيار سوى التطعيم ، وسوف نحقق مناعة القطيع ، وسوف ينتهي الوباء في الوقت الحالي.

الخط السفلي

باستثناء طفرة غير متوقعة للفيروس ، فإن لقاحات Covid-19 تحويلية وتغيير قواعد اللعبة. بعد التطعيم ، يجب أن يكون خطر الوفاة أو حدوث مضاعفات خطيرة من Covid-19 أقل من الموت بسبب الأنفلونزا. سبب استمرار ارتداء الأقنعة وغسل اليدين وممارسة التباعد الاجتماعي هو في الغالب لحماية غير الملقحين. أولئك الذين تم تطعيمهم منكم هم المحظوظون. كن مواطناً مسؤولاً. كن وطنيًا. نحمي إخواننا الأمريكيين حتى نقضي على هذا المرض الرهيب!

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Coronavirus Vaccine Update تحديث لقاح فيروس كورونا
Kaigie Staff- 
From my cousin, Dr. Robert Colton

CORONAVIRUS VACCINES ARE COMING!
Coronavirus is probably “ending”
Don’t die before the summer
How do they work, will it eliminate Covid-19, what is the long-term outlook, when can you get one, which one should you get ?
1. HOW DO THEY WORK (read if you like science)
The first 2 vaccines from Pfizer and Moderna, are using a novel (brand new) technology based on Messenger RNA- it’s absolute genius. The virus pierces our cells using what is called a spike protein. Scientists quickly determined the amino acid sequence of the spike protein. Then they reverse engineered the mRNA that manufactures the spike protein. The mRNA is encapsulated in a nanoparticle lipid shell to allow the mRNA to traverse the cell membrane. Inside the cell, the mRNA combines with cell structures called ribosomes to form micro 3-D printers and “print” thousands of copies of the spike protein. This spike protein being “foreign”, induces the production of neutralizing antibodies that attack the spike protein rendering the virus incapable of getting into our cells and replicating. Voila! No form of the virus ever enters our body so we cannot get Coronavirus from the vaccines. And the mRNA breaks down over time, leaving no permanent genetic footprint.
Nobody knew if this new, fast way of making a vaccine would work. But it did! Both vaccines, using similar technology reduced symptomatic infections by 90 to 95% compared to control groups
All the vaccines that are in phase 3 have shown good production of neutralizing antibodies.
To better understand the difference among the vaccines, watch this video that simplifies the science:
https://www.youtube.com/watch?v=KMc3vL_MIeo...
2. WHAT IS THE LONG -TERM OUTLOOK?
Many have focused on the duration of antibody response. People who have had a prior Covid-19 infection have cellular or T-cell immunity. Re-infection has occurred but is exceedingly rare. The vaccines however, do not induce cellular immunity. Without measurable antibodies, we have what is called immunologic memory. Dedicated plasma cells (antibody producing cells) remember a prior infection and rapidly ramp up antibody production when re-exposed. We may be recommending coronavirus vaccine booster, but absent a mutation of the virus, we will probably be fine.
Potential mutation is a bigger problem. Viruses can mutate and remain infectious. HIV-AIDS viruses mutate frequently and are still pathogenic, Flu viruses less so. Polio, smallpox, measles, not at all. Could the spike protein mutate to a form that can still pierce the cell AND be resistant to the polyclonal antibodies we manufacture to combat it? It’s possible.
If there is another coronavirus outbreak in the future, scientists can determine if the spike protein has mutated and in short order manufacture the corresponding vaccine- nip the infection in the bud.
Also, to prevent another uncontrolled epidemic, we need to be more like Taiwan and South Korea. Because of their previous experiences with SARS, a strong public health sector, and a cooperative citizenry, they were able to quash the Coronavirus without a vaccine: through testing, contact tracing, masking, and quarantining.
We cannot afford another catastrophe.
3. WHEN WILL YOU BE ABLE GET A VACCINE?
Coronavirus vaccines most likely will receive emergency use authorization (EUA) from the FDA within weeks. Pfizer already applied for the EUA, could get approval as early as December 10th, and begin immunizing on December 12th. Moderna is closely behind by about 2 weeks.  There are about 20 million Pfizer doses ready for administration before the end of the year. Manufacturers can ramp up production so that everyone in the US can receive vaccinations by the end of May 2021. Moderna and Pfizer vaccines require 2 doses, 3 or 4 weeks apart.
The CDC will distribute all the vaccines to state and local governments and administer to the public at local pharmacies and other venues, possibly doctor’s offices.  They will be free.
The Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP), a group of medical and public health experts, will help the CDC decide who will get the vaccines first and in what order. They have not made final recommendations yet, but it is likely the following will take precedence-
https://www.cdc.gov/.../vacc.../recommendations-process.html
Healthcare personnel- approximately 21 million people nationwide
Workers in essential and critical industries
People at high risk for severe COVID-19 illness due to underlying medical conditions
People 65 years and older
See timetable for vaccines below
How about children? Serious Coronavirus infection in children is rare. The main reason to vaccinate children is to help achieve herd immunity, i.e. prevent them from transmitting the virus to their parents, teachers, grandparents. Teenagers will be vaccinated first. Small studies to determine safety in younger children still need to be done, and then vaccinations can commence, likely this summer.
4. WILL THE VACCINES ELIMINATE COVID AND WHEN?
I read recently that vaccines won’t cure Covid-19, but vaccinations will. The 2 current vaccines were 95% more effective than placebo in preventing symptomatic infections. To become “immune”, you must generate an antibody response. Younger and healthier people will mount a brisk response to the vaccine. A recent study in a small group of individuals over 70, showed the antibody levels were equivalent to younger people. How about those even older, or immunosuppressed? We do not know.
You need 2 shots 3 or 4 weeks apart. 3 weeks after the second shot you should achieve an adequate immunity.
In order for vaccinations to eliminate Covid-19, it boils down to herd immunity and R0 once again. If 75% or more of Americans are immune through infection or vaccination, the R0 will drop way below 1.0 , and the disease will rapidly “die” out over a few months. An occasional person will still contract the disease, but it will not spread widely.
Can we get to 75%? That is the big question.
According to polls, only about 60% of Americans would readily take the vaccine now.
One reticent group are the right wing Anti-Vaxxers. Most are Trump supporters. Trump and the Republicans leaders have counted on the vaccine to cure Covid-19 since March. They have rightfully touted Operation Warp Speed as a major success of the current administration. If Trump, his family, Fox News, Newsmax, OAN, Rush Limbaugh, and others strongly reject the anti-vaccine conspiracies and publicly push the benefits of the vaccine, most of his followers should comply.
Another hesitant group is African Americans. https://www.washingtonpost.com/.../health-care-system.../... 
Again, I believe the leaders of their community could persuade their constituents to do what is in their best interest by getting vaccinated.
Lastly, schools, hospitals, many businesses, and others, will probably make vaccination mandatory as a condition of employment. Airlines, hotels, cruises might require evidence of immunity. Will this hold up in court? Probably.
There will always be a paranoid group of conspiracists who believe Bill Gates has imbedded a tracking microchip in the vaccines, but I believe that is a vocal but tiny minority.
I am optimistic. If everyone works together, especially our divided government, we will “cure” the epidemic by this summer
5. WHAT SHOULD YOU DO RIGHT NOW?
In the first 2 months after receiving the vaccinations, none of the tens of thousands of study participants have had any serious side effects related to the vaccinations.  Will there be any late complications beyond the 2-month period of observation in the vaccine trials?  Most experts doubt this.
Could the antibody response have a negative effect by facilitating Covid-19 infections?  Again, most believe this would have already happened.
Now we have two remarkably safe and surprisingly effective vaccines. Is there a downside? You need 2 shots.  Many people get a transient 24-hour flu-like reaction including fever, headache, and body aches. This means you are mounting an immune response- It’s a good sign.
Some next generation vaccines may have fewer side effects. The antibody response could last longer.  To me these are potentially minor and insignificant advantages
If approved by the FDA, I plan on vaccinating myself, my family, and all my employees with either of these two vaccines as soon as I can and I recommend the same for everyone.
Robert Colton MD
Boca Raton ,Florida
 

طاقم كايجي-
من ابن عمي الدكتور روبرت كولتون

لقاحات كورونافيروس قادمة!
من المحتمل أن يكون فيروس كورونا "ينتهي"
لا تموت قبل الصيف
كيف يعملون ، هل سيقضي على Covid-19 ، ما هي النظرة طويلة المدى ، متى يمكنك الحصول على واحدة ، أي واحدة يجب أن تحصل عليها؟
1. كيف تعمل (اقرأ إذا كنت تحب العلم)
أول لقاحين من شركة Pfizer و Moderna ، يستخدمان تقنية جديدة (جديدة تمامًا) تعتمد على Messenger RNA - إنها عبقرية مطلقة. يخترق الفيروس خلايانا باستخدام ما يسمى بروتين سبايك. حدد العلماء بسرعة تسلسل الأحماض الأمينية لبروتين السنبلة. ثم قاموا بعكس هندسة الرنا المرسال الذي يصنع بروتين سبايك. يتم تغليف mRNA في غلاف دهني نانوي للسماح لـ mRNA باجتياز غشاء الخلية. داخل الخلية ، يتحد الرنا المرسال مع بنى خلوية تسمى الريبوسومات لتشكيل طابعات دقيقة ثلاثية الأبعاد و "طباعة" آلاف النسخ من البروتين الشائك. هذا البروتين الشائك "غريب" ، يحفز إنتاج الأجسام المضادة المعادلة التي تهاجم بروتين السنبلة مما يجعل الفيروس غير قادر على الدخول إلى خلايانا والتكاثر. هاهو! لا يدخل أي شكل من أشكال الفيروس إلى أجسامنا على الإطلاق ، لذا لا يمكننا الحصول على فيروس كورونا من اللقاحات. ويتفكك الرنا المرسال مع مرور الوقت ، ولا يترك بصمة وراثية دائمة.
لا أحد يعرف ما إذا كانت هذه الطريقة الجديدة السريعة لصنع لقاح ستنجح. لكنها فعلت! كلا اللقاحين ، باستخدام تقنية مماثلة ، قلل من الالتهابات العرضية بنسبة 90 إلى 95 ٪ مقارنة بمجموعات التحكم
أظهرت جميع اللقاحات الموجودة في المرحلة 3 إنتاجًا جيدًا للأجسام المضادة المعادلة.
لفهم الفرق بين اللقاحات بشكل أفضل ، شاهد هذا الفيديو الذي يبسط العلم:
https: //www.youtube.com/watch؟ v = KMc3vL_MIeo ...
2. ما هو التطلع على المدى الطويل؟
ركز الكثيرون على مدة استجابة الجسم المضاد. الأشخاص الذين أصيبوا سابقًا بعدوى Covid-19 لديهم مناعة خلوية أو مناعة الخلايا التائية. حدثت عودة العدوى ولكنها نادرة للغاية. ومع ذلك ، فإن اللقاحات لا تحفز المناعة الخلوية. بدون الأجسام المضادة القابلة للقياس ، لدينا ما يسمى بالذاكرة المناعية. تتذكر خلايا البلازما المخصصة (الخلايا المنتجة للأجسام المضادة) عدوى سابقة وتزيد من إنتاج الأجسام المضادة بسرعة عند تعرضها مرة أخرى. قد نوصي باستخدام لقاح معزز لفيروس كورونا ، لكن في حالة عدم وجود طفرة في الفيروس ، فربما نكون بخير.
الطفرة المحتملة هي مشكلة أكبر. يمكن للفيروسات أن تتحور وتبقى معدية. تتحور فيروسات الإيدز وفيروسه بشكل متكرر ولا تزال مسببة للأمراض ، وفيروسات الإنفلونزا أقل من ذلك. شلل الأطفال والجدري والحصبة ، لا إطلاقاً. هل يمكن أن يتحور بروتين السنبلة إلى شكل لا يزال بإمكانه اختراق الخلية ومقاومة الأجسام المضادة متعددة النسيلة التي نصنعها لمكافحتها؟ انه ممكن.
إذا كان هناك تفشي آخر لفيروس كورونا في المستقبل ، يمكن للعلماء تحديد ما إذا كان البروتين السنبلة قد تحور ، وفي وقت قصير يصنعون اللقاح المقابل - يوقف العدوى في مهدها.
أيضًا ، لمنع حدوث وباء آخر لا يمكن السيطرة عليه ، نحتاج إلى أن نكون مثل تايوان وكوريا الجنوبية. بسبب تجاربهم السابقة مع السارس ، وقطاع الصحة العامة القوي ، والمواطنين المتعاونين ، تمكنوا من القضاء على فيروس كورونا دون لقاح: من خلال الاختبار ، وتتبع الاتصال ، والإخفاء ، والحجر الصحي.
لا يمكننا تحمل كارثة أخرى.
3. متى ستكون قادرًا على أخذ اللقاح؟
من المرجح أن تحصل لقاحات فيروس كورونا على تصريح الاستخدام الطارئ (EUA) من إدارة الغذاء والدواء في غضون أسابيع. تقدمت شركة Pfizer بالفعل بطلب للحصول على EUA ، ويمكن أن تحصل على الموافقة في وقت مبكر من 10 ديسمبر ، وتبدأ في التحصين في 12 ديسمبر. موديرنا متخلفة عن كثب بحوالي أسبوعين. هناك حوالي 20 مليون جرعة من Pfizer جاهزة للإعطاء قبل نهاية العام. يمكن للمصنعين زيادة الإنتاج حتى يتمكن كل شخص في الولايات المتحدة من تلقي التطعيمات بحلول نهاية مايو 2021. تتطلب لقاحات موديرنا وفايزر جرعتين ، بفاصل 3 أو 4 أسابيع.
سيقوم مركز السيطرة على الأمراض بتوزيع جميع اللقاحات على حكومات الولايات والحكومات المحلية وإدارتها للجمهور في الصيدليات المحلية وأماكن أخرى ، ربما مكاتب الطبيب. سيكونون أحرارا.
ستساعد اللجنة الاستشارية لممارسات التحصين (ACIP) ، وهي مجموعة من الخبراء الطبيين وخبراء الصحة العامة ، مركز السيطرة على الأمراض في تحديد من سيحصل على اللقاحات أولاً وبأي ترتيب. لم يقدموا توصيات نهائية حتى الآن ، ولكن من المحتمل أن تكون الأولوية لما يلي-
https://www.cdc.gov/.../vacc.../recommendations-process.html
موظفو الرعاية الصحية - ما يقرب من 21 مليون شخص على الصعيد الوطني
العاملون في الصناعات الأساسية والحرجة
الأشخاص المعرضون لخطر كبير للإصابة بمرض COVID-19 الشديد بسبب الظروف الطبية الأساسية
الناس 65 سنة وما فوق
انظر الجدول الزمني للقاحات أدناه
ماذا عن الاطفال؟ من النادر حدوث إصابة خطيرة بفيروس كورونا عند الأطفال. السبب الرئيسي لتلقيح الأطفال هو المساعدة في تحقيق مناعة القطيع ، أي منعهم من نقل الفيروس إلى والديهم ومعلميهم وأجدادهم. سيتم تطعيم المراهقين أولاً. لا تزال هناك حاجة لإجراء دراسات صغيرة لتحديد السلامة لدى الأطفال الأصغر سنًا ، ومن ثم يمكن البدء في التطعيمات ، على الأرجح هذا الصيف.
4. هل ستقضي اللقاحات على المرض ومتى؟
قرأت مؤخرًا أن اللقاحات لن تعالج Covid-19 ، لكن اللقاحات ستفعل. كان اللقاحان الحاليان أكثر فعالية بنسبة 95٪ من العلاج الوهمي في الوقاية من الالتهابات العرضية. لكي تصبح "محصنًا" ، يجب أن تولد استجابة من الجسم المضاد. سوف يستجيب الأشخاص الأصغر سنًا والأكثر صحة للقاح. أظهرت دراسة حديثة أجريت على مجموعة صغيرة من الأفراد فوق 70 عامًا ، أن مستويات الأجسام المضادة تعادل الأشخاص الأصغر سنًا. ماذا عن كبار السن ، أو الذين يعانون من نقص المناعة؟ نحن لا نعلم.
أنت بحاجة إلى لقطتين يفصل بينهما 3 أو 4 أسابيع. بعد 3 أسابيع من الحقنة الثانية ، يجب أن تحصل على مناعة كافية.
لكي تقضي اللقاحات على Covid-19 ، فإنها تتلخص في مناعة القطيع و R0 مرة أخرى. إذا كان 75٪ أو أكثر من الأمريكيين محصنين من خلال العدوى أو التطعيم ، فإن R0 سينخفض كثيرًا إلى ما دون 1.0 ، وسيموت المرض بسرعة خلال بضعة أشهر. قد يصاب الشخص العرضي بالمرض ، لكنه لن ينتشر على نطاق واسع.
هل يمكننا الوصول إلى 75٪؟ هذا هو السؤال الكبير.
وفقًا لاستطلاعات الرأي ، فإن حوالي 60 ٪ فقط من الأمريكيين سيأخذون اللقاح بسهولة الآن.
إحدى المجموعات الصامتة هي المناهضون لليمينيين. معظمهم من أنصار ترامب. اعتمد ترامب وقادة الجمهوريين على اللقاح لعلاج Covid-19 منذ مارس. لقد وصفوا بحق عملية Warp Speed بأنها نجاح كبير للإدارة الحالية. إذا رفض ترامب وعائلته وفوكس نيوز ونيوزماكس و OAN وراش ليمبو وآخرين بشدة المؤامرات ضد اللقاح ودفعوا علنًا بفوائد اللقاح ، فيجب على معظم أتباعه الامتثال.
مجموعة أخرى مترددة هي الأمريكيون الأفارقة. https: //www.washingtonpost.com /.../ health-care-system ... / ...
مرة أخرى ، أعتقد أن قادة مجتمعهم يمكنهم إقناع ناخبيهم بالقيام بما هو في مصلحتهم من خلال التطعيم.
أخيرًا ، من المحتمل أن تجعل المدارس والمستشفيات والعديد من الشركات وغيرها من التطعيم إلزاميًا كشرط للتوظيف. قد تتطلب شركات الطيران والفنادق والرحلات البحرية أدلة على الحصانة. هل سيصمد هذا في المحكمة؟ المحتمل.
سيكون هناك دائمًا مجموعة بجنون العظمة من المتآمرين الذين يعتقدون أن بيل جيتس قد أدخل رقاقة تتبع دقيقة في اللقاحات ، لكنني أعتقد أن هذه أقلية صوتية ولكنها صغيرة.
أنا متفائل. إذا عمل الجميع سويًا ، وخاصة حكومتنا المنقسمة ، فسوف "نعالج" الوباء بحلول هذا الصيف
5. ما الذي يجب عليك فعله الآن؟
في أول شهرين بعد تلقي التطعيمات ، لم تظهر أي آثار جانبية خطيرة على اللقاحات بين عشرات الآلاف من المشاركين في الدراسة. هل سيكون هناك أي مضاعفات متأخرة بعد فترة شهرين من الملاحظة في تجارب اللقاح؟ يشك معظم الخبراء في هذا.
هل يمكن أن يكون لاستجابة الجسم المضاد تأثير سلبي من خلال تسهيل الإصابة بعدوى Covid-19؟ مرة أخرى ، يعتقد معظمهم أن هذا كان سيحدث بالفعل.
الآن لدينا لقاحان آمنان بشكل ملحوظ وفعالان بشكل مدهش. هل هناك جانب سلبي؟ تحتاج طلقتين. يصاب العديد من الأشخاص برد فعل عابر يشبه الإنفلونزا لمدة 24 ساعة بما في ذلك الحمى والصداع وآلام الجسم. هذا يعني أنك تصاعد استجابة مناعية - إنها علامة جيدة.
قد يكون لبعض لقاحات الجيل التالي آثار جانبية أقل. يمكن أن تستمر استجابة الجسم المضاد لفترة أطول. بالنسبة لي ، من المحتمل أن تكون هذه مزايا ثانوية وغير مهمة
إذا وافقت إدارة الغذاء والدواء الأمريكية (FDA) ، فأنا أخطط لتطعيم نفسي وعائلتي وجميع موظفيي بأي من هذين اللقاحين في أسرع وقت ممكن وأنا أوصي بنفس الشيء للجميع.
روبرت كولتون دكتوراه في الطب
بوكا راتون ، فلوريدا

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Dr. Robert Colton On Current COVID-19 Situation الدكتور روبرت كولتون حول الوضع الحالي لـ COVID-19
Kaigie staff - Dr. Robert Colton is my cousin, semi-retired endocrinologist and internal medicine in Boca Raton, FL. This is from a post on his Facebook page.

 
CORONAVIRUS UPDATE -
At the final debate this week. Trump said that 99% who contract Covid 19 get better. That means 1% die, and a lot more have long-standing or permanent disabilities. 1 % is a big number. Some comparisons: Seat belts save 14,000 lives per year or .004% of the population or 1 in 25,000 people per year. 300,000 people drive drunk each day, 30 die or 1 in 10,000. You would have to drive drunk 100 times to have a 1 % risk of dying. Any drug that had a 1% mortality rate would never make it past phase one. You get the point.
Many of you have seen the reports about masks- how if 95% of Americans wore masks, we could save 100,000 lives.
This goal is a pipedream. Only about 50% of Americans wear masks consistently outside of their homes. No point beating these people up. They are not changing, even with a mask mandate, no matter how misguided and selfish they are.
So Covid-19 is rampant and not going away right now.
A summary of important information:
1. Herd immunity without a vaccine is a stupid idea. Less than 10% of the populace has antibodies right now. Most experts believe we need to get to 60% with immunity before the disease begins to die out. If 8% of the population is currently immune, 8 times more will get infected before we reach herd immunity- deaths will easily exceed 1 million.
2. Even though much of the population is ignoring the guidelines, you obviously still can reduce your own risk by masking, distancing, handwashing/sanitizers, and avoiding super-spreader situations. Indoor restaurant dining doubles your risk over a 14-day period. Commercial flying, if everyone is wearing masks, appears to be safer
3. Risk is relative. We all have friends who have flouted every guideline since day one and are fine. It’s like drunk driving or smoking: absolute risk goes up over time.
4. Mortality rates are dropping due to better hospital treatment, steroids in severe cases, and maybe Remdesivir. Monoclonal antibodies hold real promise and are still being studied. This is what Trump received. Many different ones are being developed. It will most certainly replace convalescent plasma.
5. Testing is getting better, faster, and eventually cheaper. Rapid point of care tests are here with results in as little as 15 minutes. Imagine going to a wedding or other social event where everyone gets a rapid test as they walk in with a 97% sensitivity. That would mean you have a 33 times lower risk of being exposed to the virus and likely an even lower risk of being exposed to someone with a high viral load. Could be a game changer. I wouldn’t go to a party right now. If everyone was tested on the way in. I would.
6. Vaccines are coming but most experts believe they will offer only partial immunity, like the flu shot, not the measles shot. We might need more than one shot. Younger and healthier people will have a more robust response to the vaccine, but the initial vaccines will likely go to health care workers and the most vulnerable elderly. Because of production and distribution roadblocks, some estimate younger people might not get vaccinated until 2022. Also, millions of people might refuse to get the vaccine.
Please be careful. Don’t let your guard down. Wear a mask.

موظفو Kaigie - الدكتور روبرت كولتون هو ابن عمي ، أخصائي الغدد الصماء شبه المتقاعد والطب الباطني في بوكا راتون ، فلوريدا. هذا من منشور على صفحته على Facebook.

تحديث بشأن فيروس كورونا -

في المناقشة الأخيرة هذا الأسبوع. قال ترامب إن 99٪ ممن أصيبوا بـ Covid 19 يتحسنون. وهذا يعني أن 1٪ يموتون ، والكثير منهم يعانون من إعاقات طويلة الأمد أو دائمة. 1٪ هو رقم كبير. بعض المقارنات: أحزمة الأمان تنقذ حياة 14000 شخص سنويًا أو .004٪ من السكان أو 1 من كل 25000 شخص سنويًا. 300000 شخص يقودون سياراتهم وهم في حالة سكر كل يوم ، يموت 30 أو 1 من كل 10000. سيكون عليك القيادة في حالة سكر 100 مرة حتى تتعرض لخطر الموت بنسبة 1٪. أي عقار بنسبة وفيات 1٪ لن يجعله يتجاوز المرحلة الأولى. تحصل على هذه النقطة.

لقد شاهد الكثير منكم تقارير عن الأقنعة - كيف إذا ارتدى 95٪ من الأمريكيين الأقنعة ، يمكننا إنقاذ حياة 100000 شخص.

هذا الهدف هو حلم كاذب. يرتدي حوالي 50٪ فقط من الأمريكيين الأقنعة باستمرار خارج منازلهم. لا جدوى من ضرب هؤلاء الناس. إنهم لا يتغيرون ، حتى مع وجود قناع ، بغض النظر عن مدى ضلالهم وأنانيتهم.

لذا فإن Covid-19 منتشر ولا يختفي الآن.

ملخص للمعلومات الهامة:

1. مناعة القطيع بدون لقاح هي فكرة غبية. أقل من 10٪ من الناس لديهم أجسام مضادة في الوقت الحالي. يعتقد معظم الخبراء أننا بحاجة إلى الوصول إلى 60٪ مناعة قبل أن يبدأ المرض في الزوال. إذا كان 8 ٪ من السكان محصنين حاليًا ، فسيصابون 8 مرات أكثر قبل أن نصل إلى مناعة القطيع - سيتجاوز عدد الوفيات بسهولة مليون شخص.

2. على الرغم من أن الكثير من الناس يتجاهلون الإرشادات ، فمن الواضح أنه لا يزال بإمكانك تقليل المخاطر الخاصة بك عن طريق التستر ، والابتعاد ، وغسل اليدين / المطهرات ، وتجنب حالات الانتشار الفائق. يضاعف تناول الطعام في المطعم من المخاطر خلال فترة 14 يومًا. يبدو أن الطيران التجاري ، إذا كان الجميع يرتدون أقنعة ، أكثر أمانًا

3. الخطر نسبي. لدينا جميعًا أصدقاء انتهكوا كل المبادئ التوجيهية منذ اليوم الأول وهم بخير. إنه مثل القيادة تحت تأثير الكحول أو التدخين: تزداد المخاطر المطلقة بمرور الوقت.

4. معدلات الوفيات تنخفض بسبب العلاج الأفضل في المستشفى ، والستيرويدات في الحالات الشديدة ، وربما ريمديزفير. تحمل الأجسام المضادة وحيدة النسيلة وعدًا حقيقيًا ولا تزال قيد الدراسة. هذا ما حصل عليه ترامب. يتم تطوير العديد من الأنواع المختلفة. من المؤكد أنه سيحل محل بلازما النقاهة.

5. الاختبار يتحسن ، وأسرع ، وأرخص في النهاية. تتوفر هنا اختبارات نقطة الرعاية السريعة بنتائج في أقل من 15 دقيقة. تخيل الذهاب إلى حفل زفاف أو حدث اجتماعي آخر حيث يحصل الجميع على اختبار سريع بينما يدخلون بحساسية 97٪. هذا يعني أن لديك خطرًا أقل بنسبة 33 مرة للتعرض للفيروس ومن المحتمل أن تكون أقل عرضة للتعرض لشخص لديه حمولة فيروسية عالية. يمكن أن يغير قواعد اللعبة. لن أذهب إلى حفلة الآن. إذا تم اختبار الجميع في الطريق.

6. اللقاحات قادمة ولكن يعتقد معظم الخبراء أنها ستوفر فقط مناعة جزئية ، مثل لقاح الأنفلونزا ، وليس لقاح الحصبة. قد نحتاج إلى أكثر من طلقة واحدة. سيكون لدى الأشخاص الأصغر سنًا والأكثر صحة استجابة أكثر قوة للقاح ، ولكن من المرجح أن تذهب اللقاحات الأولية إلى العاملين في مجال الرعاية الصحية وكبار السن الأكثر ضعفًا. بسبب حواجز الطرق في الإنتاج والتوزيع ، يقدر البعض أن الشباب قد لا يتم تطعيمهم حتى عام 2022. كما قد يرفض ملايين الأشخاص الحصول على اللقاح.

رجاءا كن حذرا. لا تخذل حذرك. البس قناعا.

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Rapid Response For Ventilator Needs - New Yorker الاستجابة السريعة لاحتياجات التهوية - نيويوركر
Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Coronavirus Updates - Task Force To Continue And More - Washington Post تحديثات Coronavirus - فرقة العمل للمتابعة والمزيد - واشنطن بوست
Here are some significant developments:
  • President Trump said the work of the White House coronavirus task force would continue “indefinitely,” a day after Vice President Pence, who heads the panel, said it would probably wind down its work by the end of the month.
  • Read More

فيما يلي بعض التطورات الهامة:

  • قال الرئيس ترامب إن عمل فرقة العمل المعنية بالفيروس التاجي في البيت الأبيض سيستمر "إلى أجل غير مسمى" ، بعد يوم من قول نائب الرئيس بنس ، الذي يرأس اللجنة ، إنها ستنهي عملها على الأرجح بحلول نهاية الشهر.
  • R EAD أكثر
Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Coronavirus Was In Florida As Early As December - Miami Herald كان الفيروس التاجي في فلوريدا في وقت مبكر من ديسمبر - ميامي هيرالد
It was March 1 when Florida announced its first two cases of the novel coronavirus, a 29-year-old Hillsborough County woman who had traveled to Italy and a 63-year-old Manatee County man. But buried in data recently published by the Florida health department is an intriguing revelation: The spread of COVID-19 in Florida likely began in January, if not earlier.
State health officials have documented at least 170 COVID-19 patients reporting symptoms between Dec. 31, 2019, and February 29, according to a Miami Herald analysis of state health data. Of them, 40 percent had no apparent contact with someone else with the virus. The majority had not traveled.
Read more in Miami Herald

كان 1 مارس عندما أعلنت فلوريدا عن أول حالتين من فيروسات التاجية الجديدة ، وهي امرأة من مقاطعة هيلزبره تبلغ من العمر 29 عامًا سافرت إلى إيطاليا ورجل مقاطعة ماناتي يبلغ من العمر 63 عامًا. لكن دفن في البيانات التي نشرتها مؤخرًا وزارة الصحة في فلوريدا هو كشف مثير للفضول: من المرجح أن انتشار COVID-19 في فلوريدا بدأ في يناير ، إن لم يكن في وقت سابق.

قام مسؤولو الصحة بالولاية بتوثيق ما لا يقل عن 170 مريضًا من COVID-19 أبلغوا عن أعراض بين 31 ديسمبر 2019 و 29 فبراير ، وفقًا لتحليل Miami Herald لبيانات الحالة الصحية. ومن بين هؤلاء ، لم يكن لدى 40 بالمائة اتصال واضح مع شخص آخر مصاب بالفيروس. الأغلبية لم تسافر.

اقرأ المزيد في ميامي هيرالد

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
From Kevin MD - Immigrant And Minority Physicians At The Frontline Of Pandemics من كيفن MD - أطباء المهاجرين والأقليات في الخطوط الأمامية للأوبئة
 It is no secret that we started off combating COVID-19 with disadvantages. Lately, news is rampant with coverage of the paucity of ventilators, hospital beds, and N95 masks. But it is important not to forget the deficits in our workforce. Last year, the American Medical Association estimated that our nation faces a projected shortage of up to 122,000 doctors in the next decade. In the midst of this, 27,000 physicians are DACA recipients, and a myriad of international medical graduates suffer the disquiet of whether or not they will get timely visas or green cards. As I think of these doctors, some of whom are my own colleagues and are fellow minorities in medicine, I cannot help but consider the repercussions to public welfare if their status was rescinded.

https://www.kevinmd.com/blog/2020/04/immigrant-and-minority-physicians-at-the-frontline-of-pandemics.html

ليس سرا أننا بدأنا مكافحة COVID-19 مع العيوب. في الآونة الأخيرة ، تنتشر الأخبار مع تغطية ندرة أجهزة التهوية ، وأسرّة المستشفيات ، وأقنعة N95. ولكن من المهم ألا ننسى العجز في القوى العاملة لدينا. في العام الماضي ، قدرت الجمعية الطبية الأمريكية أن أمتنا تواجه نقصًا متوقعًا يصل إلى 122000 طبيب في العقد المقبل. في خضم هذا ، هناك 27000 طبيب يتلقون DACA ، والعديد من خريجي الطب الدوليين يعانون من القلق بشأن ما إذا كانوا سيحصلون على تأشيرات في الوقت المناسب أو بطاقات خضراء. بينما أفكر في هؤلاء الأطباء ، وبعضهم من زملائي وأقارب زملائي في الطب ، لا يسعني إلا التفكير في تداعيات الصالح العام إذا تم إلغاء وضعهم.

https://www.kevinmd.com/blog/2020/04/immigrant-and-minority-physicians-at-the-frontline-of-pandemics.html

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Misinformation By California Doctors on COVID-19 On Fox News And YouTube معلومات خاطئة من قبل أطباء كاليفورنيا على COVID-19
My cousin, Dr. Robert Colton, shared this on his FB page.
His words:
These 2 ER doctors must have failed statistics 101 in Medical School. They conclude the following: Since 12% of covid tests done in California are positive, 12% of 39 million Californians have had the disease ( almost 5 million). But the people having the tests are self selected ( many with symptoms), not a control group. It's really, really stupid, and immediately obvious to anyone with even a basic understanding of statistics. Based on that data, they estimate that Covid death rate in California is 0.03%, less lethal than the flu (0.1%). What happened? The video has been viewed almost 5 million times, They have become right wing media heroes, and appeared on Fox News. How sad. Pseudoscience is alive and well.
YouTube took the video down today

https://www.kget.com/health/coronavirus/doctors-who-call-to-reopen-kern-county-to-be-on-fox-news/

شارك ابن عمي ، الدكتور روبرت كولتون ، هذا في صفحته على الفيس بوك.
كلماته:

يجب أن يكون هؤلاء الأطباء 2 ER قد فشل الإحصائيات 101 في كلية الطب. وقد استنتجوا ما يلي: بما أن 12٪ من اختبارات الأبرار التي أجريت في كاليفورنيا إيجابية ، فإن 12٪ من 39 مليونًا من سكان كاليفورنيا أصيبوا بالمرض (حوالي 5 ملايين). لكن الأشخاص الذين يجرون الاختبارات يتم اختيارهم ذاتيًا (كثير منهم يعانون من الأعراض) ، وليس مجموعة مراقبة. إنه حقًا غبي حقًا ، وواضح على الفور لأي شخص لديه حتى فهم أساسي للإحصاءات. بناءً على تلك البيانات ، يقدرون أن معدل وفيات كوفيد في كاليفورنيا هو 0.03٪ ، أقل فتكًا من الأنفلونزا (0.1٪). ماذا حدث؟ تمت مشاهدة الفيديو 5 مليون مرة تقريبًا ، وأصبحوا أبطال إعلاميين يمينيين ، وظهروا على قناة فوكس نيوز. كم هذا محزن. العلم الزائف على قيد الحياة وبصحة جيدة.
أزال موقع يوتيوب الفيديو اليوم

https://www.kget.com/health/coronavirus/doctors-who-call-to-reopen-kern-county-to-be-on-fox-news/

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Michael Bloomberg Launches Regional Coronavirus Contact Tracing Effort مايكل بلومبرج يطلق جهود تتبع الاتصال الإقليمية لفيروس كورونا
Former New York City Mayor Michael Bloomberg Wednesday announced he would pony up $10 million to launch a COVID-19 contact-tracing army of 35,000 medical students to help contain the virus. The effort would be designed and executed in partnership with Johns Hopkins University and would include a campaign that would cover New York state, New Jersey and Connecticut.
Details of the program are still being worked out. New York Gov. Andrew Cuomo said Bloomberg School of Public Health at Johns Hopkins University will build an online curriculum and training program for contact tracers, who would include state health employees and SUNY and CUNY medical students.
New Jersey Gov. Phil Murphy at his daily press briefing yesterday made a vague mention of an agreement among the three states but did not explain how New Jersey would participate.
“This contract-tracing program is in its very early stages. I do not have additional information at this time other than what is the press release from Gov. Cuomo,” a spokeswoman from Murphy’s office said.
Michael Bloomberg Launches Regional Contact Tracing Effort

أعلن عمدة مدينة نيويورك السابق مايكل بلومبرج يوم الأربعاء أنه سيخصص 10 ملايين دولار لإطلاق جيش تتبع COVID-19 المكون من 35000 طالب طب للمساعدة في احتواء الفيروس. سيتم تصميم هذا الجهد وتنفيذه بالشراكة مع جامعة جونز هوبكنز وسيتضمن حملة تغطي ولاية نيويورك ونيوجيرسي وكونيتيكت.

تفاصيل البرنامج لا تزال قيد العمل. قال حاكم ولاية نيويورك ، أندرو كومو ، إن مدرسة بلومبرج للصحة العامة في جامعة جونز هوبكنز ستقوم ببناء منهج دراسي على الإنترنت وبرنامج تدريب للمتتبعين المتصلين ، الذين سيشملون موظفي الصحة في الولاية وطلاب الطب من جامعة ولاية نيويورك.

ذكر حاكم ولاية نيوجيرسي فيل ميرفي في إيجازه الصحفي اليومي أمس غامضة لاتفاق بين الولايات الثلاث لكنه لم يشرح كيف ستشارك نيوجيرسي.

"إن برنامج تتبع العقود هذا في مراحله الأولى. وقالت متحدثة باسم مكتب مورفي "ليس لدي معلومات إضافية في الوقت الحالي بخلاف البيان الصحفي من حاكم كومو".

أطلق مايكل بلومبرج جهود تتبع الاتصال الإقليمية

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Washington Post - First COVID-19 Deaths Occurred In Early February واشنطن بوست - وقعت أول حالات وفاة بـ COVID-19 في أوائل فبراير
At least two people who died in early and mid-February had contracted the novel coronavirus, health officials in California said Tuesday, signaling the virus may have spread — and been fatal — in the United States weeks earlier than previously thought.
Tissue samples taken during autopsies of two people who died at home in Santa Clara County, Calif., tested positive for the virus, local health officials said in a statement. The victims died on Feb. 6 and Feb. 17, respectively.
Initially, the nation’s earliest coronavirus fatality was thought to have occurred on Feb. 29, in Kirkland, Wash., a suburb of Seattle that rapidly became a hot spot. In March, health officials there linked two Feb. 26 deaths to covid-19, the disease caused by the new virus.
The Santa Clara County fatalities push back the earliest coronavirus-related fatality by weeks, with the new findings potentially altering the timeline of the U.S. outbreak.

قال مسؤولو صحة في كاليفورنيا يوم الثلاثاء إن شخصين على الأقل توفيا في أوائل ومنتصف فبراير أصيبا بالفيروس التاجي الجديد ، مشيرين إلى أن الفيروس ربما انتشر - وكان مميتا - في الولايات المتحدة قبل أسابيع مما كان يعتقد في السابق.

وقال مسؤولون صحيون محليون في بيان إن عينات الأنسجة المأخوذة أثناء تشريح شخصين توفيا في منزلهما في مقاطعة سانتا كلارا بكاليفورنيا أظهرت نتائج إيجابية للفيروس. توفى الضحايا فى 6 فبراير و 17 فبراير على التوالى.

في البداية ، كان يعتقد أن أول إماتة للفيروس التاجي في البلاد حدثت في 29 فبراير ، في كيركلاند ، واشنطن ، إحدى ضواحي سياتل التي سرعان ما أصبحت نقطة ساخنة . في شهر مارس ، ربط مسؤولو الصحة حالتي وفاة في 26 فبراير بـ كوفيدي 19 ، المرض الذي سببه الفيروس الجديد.

تسببت الوفيات في مقاطعة سانتا كلارا في دفع أولى حالات الوفاة المرتبطة بفيروس نقص المناعة البشرية التاجية قبل أسابيع ، مع احتمال أن تغير النتائج الجديدة الجدول الزمني لتفشي المرض في الولايات المتحدة.

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
NY Times - How Coronavirus Spread From Seattle نيويورك تايمز - كيف ينتشر الفيروس التاجي من سياتل
SEATTLE — As the coronavirus outbreak consumed the city of Wuhan in China, new cases of the virus began to spread out like sparks flung from a fire.
Some landed thousands of miles away. By the middle of January, one had popped up in Chicago, another one near Phoenix. Two others came down in the Los Angeles area. Thanks to a little luck and a lot of containment, those flashes of the virus appear to have been snuffed out before they had a chance to take hold.
But on Jan. 15, at the international airport south of Seattle, a 35-year-old man returned from a visit to his family in the Wuhan region. He grabbed his luggage and booked a ride-share to his home north of the city.
In depth article in New York Times
The New York Times has disabled their paywall for Coronavirus related articles, so this should be accessible for all.
 

سياتل - مع اقتراب تفشي الفيروس التاجي مدينة ووهان في الصين ، بدأت حالات جديدة من الفيروس تنتشر مثل الشرر المتدفق من حريق.

بعضها هبط على بعد آلاف الأميال. بحلول منتصف يناير ، ظهر أحدهم في شيكاغو ، وآخر بالقرب من فينيكس. نزل اثنان آخران في منطقة لوس أنجلوس. بفضل القليل من الحظ والكثير من الاحتواء ، يبدو أن ومضات الفيروس هذه قد تم القضاء عليها قبل أن تتاح لهم الفرصة للسيطرة.

ولكن في 15 يناير ، في المطار الدولي جنوب سياتل ، عاد رجل يبلغ من العمر 35 عامًا من زيارة لعائلته في منطقة ووهان. أمسك أمتعته وحجز حصة ركوب إلى منزله شمال المدينة.

مقالة متعمقة في صحيفة نيويورك تايمز

قامت صحيفة نيويورك تايمز بتعطيل نظام حظر الاشتراك غير المدفوع مقابل المواد المتعلقة بالفيروس التاجي ، لذا يجب أن تكون متاحة للجميع.

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
ZDNet Coronavirus - Open Source Ventilator Projects ZDNet Coronavirus - مشاريع التهوية مفتوحة المصدر
Since the onset of the coronavirus epidemic earlier this year, numerous countries have found themselves running short of ventilators. Ventilators, used in hospitals' intensive care units, are crucial to helping those worst affected by the virus to stay alive. They take on some of the work of breathing for COVID-19 patients who find themselves in respiratory failure. However, a number of innovative grassroots initiatives, built in weeks by altruistic engineers with distributed design methodologies and open-source licences, have sprung up to try and solve the shortage.
Open Source Ventilator Project Developments

منذ ظهور وباء الفيروس التاجي في وقت سابق من هذا العام ، وجدت العديد من البلدان نفسها تفتقر إلى أجهزة التهوية. تعتبر أجهزة التهوية المستخدمة في وحدات العناية المركزة في المستشفيات حاسمة لمساعدة الأشخاص الأكثر تضرراً من الفيروس على البقاء على قيد الحياة. يأخذون بعض أعمال التنفس لمرضى COVID-19 الذين يجدون أنفسهم في فشل في الجهاز التنفسي. ومع ذلك ، فقد ظهر عدد من المبادرات الشعبية المبتكرة ، التي تم بناؤها في غضون أسابيع من قبل مهندسي الإيثار مع منهجيات تصميم موزعة وتراخيص مفتوحة المصدر ، لمحاولة حل النقص.
تطورات مشروع التهوية مفتوحة المصدر

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
New York Times Article on "Cytokine Storm" Situation مقال نيويورك تايمز عن حالة "العاصفة الخلوية"
A New York Times article on the "Cytokine Storm" situation, where a person's immune system fighting back may do more harm than good.
https://www.nytimes.com/2020/04/01/health/coronavirus-cytokine-storm-immune-system.html

مقال في صحيفة نيويورك تايمز عن حالة "العاصفة الخلوية" ، حيث قد يضر جهاز المناعة لدى الشخص الذي يقاومه أكثر من نفعه.
https://www.nytimes.com/2020/04/01/health/coronavirus-cytokine-storm-immune-system.html

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Florida Pandemic Planning, Then And Now تخطيط جائحة فلوريدا ، آنذاك والآن
From the Tampa Bay Times, a look at panedemic planning in Florida then, under Jeb Bush, and now, apparently dismantled by those who came later.
"Fifteen years ago, Florida braced for a pandemic.
Officials knew as early as 2005 that an outbreak could devastate the state and infect much of the population. They wrote reports predicting a crisis remarkably similar to the one playing out now: a virus that could infect more than a million Florida residents.
And they responded in force, bolstering the state health department with resources and specialized workers to combat a potential crisis.
But that operation was dismantled by governors and lawmakers more worried about the bottom line, the Tampa Bay Times has found."
https://www.tampabay.com/investigations/2020/04/04/florida-saw-a-pandemic-coming-and-prepared-then-state-leaders-started-to-cut/

من Tampa Bay Times ، نظرة على التخطيط الوبائي في فلوريدا آنذاك ، تحت جيب بوش ، والآن ، تم تفكيكها على ما يبدو من قبل أولئك الذين جاءوا لاحقًا.
"قبل 15 عاما ، استعدت ولاية فلوريدا لمواجهة جائحة.
عرف المسؤولون في وقت مبكر من عام 2005 أن تفشي المرض يمكن أن يدمر الدولة ويصيب الكثير من السكان. كتبوا تقارير تتنبأ بأزمة مشابهة بشكل ملحوظ للأزمة التي تحدث الآن: فيروس يمكن أن يصيب أكثر من مليون من سكان فلوريدا.
وقد استجابوا بقوة ، ودعموا وزارة الصحة بالموارد والعاملين المتخصصين لمكافحة أزمة محتملة.
ووجدت صحيفة تامبا باي تايمز أن هذه العملية تم تفكيكها من قبل المحافظين والمشرعين الأكثر قلقا بشأن النتيجة النهائية ".
https://www.tampabay.com/investigations/2020/04/04/florida-saw-a-pandemic-coming-and-prepared-then-state-leaders-started-to-cut/

NewsPicLandScape
NewsPicDiv news post image
Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Corona Virus Report by WHO Experts Sent To China تقرير فيروس كورونا الصادر عن خبراء منظمة الصحة العالمية إلى الصين
The WHO has sent a team of international experts to China to investigate the situation, including Clifford Lane, Clinical Director at the US National Institutes of Health. Here is the press conference on Youtube and the final report of the commission as PDF after they visited Beijing, Wuhan, Shenzhen, Guangzhou and Chengdu. Here are some interesting facts about Covid that I have not yet read in the media:
Report from WHO experts sent to China

وقد أرسلت منظمة الصحة العالمية فريقًا من الخبراء الدوليين إلى الصين للتحقيق في هذا الوضع ، بما في ذلك كليفورد لين ، المدير السريري في المعاهد الوطنية للصحة بالولايات المتحدة. هنا هو المؤتمر الصحفي على يوتيوب والتقرير النهائي للجنة كملف PDF بعد أن زاروا بكين ووهان وشنتشن وقوانغتشو وتشنغدو. فيما يلي بعض الحقائق المهمة حول Covid التي لم أقرأها بعد في وسائل الإعلام:
تقرير من خبراء منظمة الصحة العالمية المرسلة إلى الصين

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Washington Post Article On A Doctor In An Underpopulated Area Of West Texas واشنطن بوست مقال عن طبيب في منطقة مكتظة بالسكان في غرب تكساس
Excellent article from the Washington Post.:

'In the medical desert that has become rural America, nothing is more basic or more essential than access to doctors, but they are increasingly difficult to find. The federal government now designates nearly 80 percent of rural America as “medically underserved.” It is home to 20 percent of the U.S. population but fewer than 10 percent of its doctors, and that ratio is worsening each year because of what health experts refer to as “the gray wave.” Rural doctors are three years older than urban doctors on average, with half over 50 and more than a quarter beyond 60. Health officials predict the number of rural doctors will decline by 23 percent over the next decade as the number of urban doctors remains flat.'

مقال ممتاز من الواشنطن بوست. :

في الصحراء الطبية التي أصبحت أمريكا الريفية ، ليس هناك ما هو أساسي أو أكثر أهمية من الوصول إلى الأطباء ، ولكن يصعب العثور عليها بشكل متزايد. تحدد الحكومة الفيدرالية الآن ما يقرب من 80 في المائة من المناطق الريفية في أمريكا بأنها "تعاني من نقص طبي". فهي تضم 20 في المائة من سكان الولايات المتحدة ولكن أقل من 10 في المائة من أطبائها ، وهذه النسبة تزداد سوءًا كل عام بسبب ما يشير إليه خبراء الصحة يزيد عمر الأطباء الريفيين عن متوسط عمر أطباء المناطق الحضرية بثلاث سنوات ، حيث يتجاوز نصفهم 50 سنة وأكثر من ربعهم يتجاوز 60 عامًا. ويتوقع مسؤولو الصحة أن ينخفض عدد الأطباء الريفيين بنسبة 23 في المائة على مدار العقد المقبل حيث عدد الأطباء في المناطق الحضرية لا يزال ثابتا.

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
US Rural Hospital Crisis أزمة المستشفيات الريفية الأمريكية
From Rawstory, known more for its political coverage.
Presidential candidates and other politicians have talked about the rural health crisis in the U.S., but they are not telling rural Americans anything new. Rural Americans know all too well what it feels like to have no hospital and emergency care when they break a leg, go into early labor, or have progressive chronic diseases, such as diabetes and congestive heart failure.
 
An article featured in Rawstory,known more for political coverage.
More than 20% of our nation’s rural hospitals, or 430 hospitals across 43 states, are near collapse. This is despite the fact that rural hospitals are not only crucial for health care but also survival of their small rural communities. Since 2010, 113 rural hospitals across the country have closed, with 18% being in Texas, where we live.
Rural Hospital Closing Crisis

من Rawstory ، المعروفة أكثر بتغطيتها السياسية.
تحدث المرشحون الرئاسيون والسياسيون الآخرون عن أزمة الصحة الريفية في الولايات المتحدة ، لكنهم لا يخبرون الأميركيين الريفيين بأي شيء جديد. يعرف سكان الريف الأمريكيون جيدًا ما الذي يشعرون به لعدم وجود مستشفى أو رعاية طارئة عندما يكسرون ساقهم ، أو يذهبون إلى المخاض المبكر ، أو يعانون من أمراض مزمنة تدريجية ، مثل مرض السكري وفشل القلب الاحتقاني.

مقال نشر في Rawstory ، معروف أكثر بالتغطية السياسية.
أكثر من 20 ٪ من المستشفيات الريفية في بلادنا ، أو 430 مستشفى في 43 ولاية ، على وشك الانهيار. هذا على الرغم من أن المستشفيات الريفية ليست ضرورية فقط للرعاية الصحية ولكن أيضًا بقاء مجتمعاتها الريفية الصغيرة. منذ عام 2010 ، تم إغلاق 113 مستشفى ريفي في جميع أنحاء البلاد ، منها 18٪ في تكساس ، حيث نعيش.
أزمة إغلاق المستشفى الريفي

Waiting For Comments في انتظار التعليقات