Community Posts

أخبار المجتمع

Dr. Robert Colton on COVID-19 Facebook post text الدكتور روبرت كولتون على نص منشور COVID-19 على Facebook
1d  · 
WHAT CAN I DO AFTER I GET MY TWO COVID SHOTS?
By Robert Colton MD
Covid-19 in the US has never been worse. We are in a surge upon a surge. 10% of all deaths in the US since the epidemic started have been due to COVID-19 (370,000). Experts estimate 20% of the US population has already contracted Covid-19.
The vaccine rollout has been slow but is speeding up every day.
The vaccine data from the Pfizer and Moderna studies are spectacular. Both vaccines offer 95% protection after the second vaccination. In the Moderna trial no infections within the vaccine group were severe. The Pfizer data were similar.
The conclusion: the vaccines are about 95% effective in preventing Covid-19 infections AND can help keep you from getting seriously ill if you do contract Covid-19. More good news: patients with obesity and those over 70 years old did as well as normal weight and younger patients in the Pfizer study.
Remember, you are not fully immune until 1 week after the second Pfizer shot or 2 weeks after the second Moderna shot. In fact, you have no protection for the first 10 days after the first injection.
What does it mean and what can you do now?
Let’s look at my age group (65-74). Because vaccines reduce the incidence and severity of the disease, the annual risk of dying from Covid-19 should drop a minimum of 95%, from 0.2% to 0.01%. For comparison, the annual risk of dying from the seasonal flu in this age cohort is about 0.035%., and dying from a car accident in Florida, 0.014%.
The numbers will only improve as the vaccination numbers rise. A 50% reduction in new cases reduces the annual mortality risk to 0.005%
Does this mean you can throw away your mask, hug everyone, and go back to a pre-pandemic life? Unfortunately, no. Why?
Let’s look at some scenarios:
1. Eating indoors at restaurants: I have not been and won’t start yet. Why? By eating indoors, a vaccinated individual with an asymptomatic infection could theoretically be putting unvaccinated diners at risk. My advice: to protect the unvaccinated, avoid indoor restaurants, and other crowded indoor mask-free venues until we have better data on the degree of asymptomatic infection in the vaccine groups.
2. Eating outdoors at restaurants: Unlike eating indoors, where the data shows the risk of getting infected is doubled, the risk of spreading Covid-19 through outdoor dining is theoretical. I will begin going to outdoor restaurants.
3. Flying on airplanes: I have not flown this year but will now fly once again. Since March, airlines have improved their air filtration systems, eliminating spread except from those sitting near you. Everyone is usually wearing masks. Delta keeps the middle seat open.
4. Guests at my home: Before our vaccination, never. Now, we will allow small groups of 2 -6 fully vaccinated guests to visit inside our home without masks. There is no risk of starting a super-spreader event, and a miniscule risk of getting infected.
5. Family or other Guests from out of town: If they have not been vaccinated, we will only require a rapid test when they arrive. If they have been vaccinated, no requirements. Why? Based on the current national prevalence of the disease, if I don’t test someone, they have a 1 in 200 chance of walking around my house with Covid-19. If they have a negative rapid test, the risk drops to 1 in 2000.
6. Outdoor or indoor parties where some are vaccinated and some not: the risks are still too high. If we wait a few months, when more people are vaccinated and the new case numbers plummet, it will be much safer. Be patient. We will have our parties again.
7. The unvaccinated should continue all their cautious behaviors until they are fully vaccinated. They are still at full risk and what a pity it would be to let their guard when we are finally truly “rounding the corner”.
8. Until we know whether or not the vaccine prevents asymptomatic carriage: If you live with others who are not able to get vaccinated like children or grandchildren, take the usual precautions so as not to “bring” the virus home.
More comments:
1. If you are over 80 or have a serious illness that could suppress your immunity, the vaccine may not be as effective and should figure this into your decisions. Discuss with your physician.
2. Everyone has a different risk tolerance and each person’s situation is unique. My recommendations are a general guideline. Discuss with your primary care doctor and other experts.
3. Viral mutations are constantly occurring. At this time, the vaccines appear to be effective against these new variants, but that could change. We do not know.
4. You need to continue to wear masks, social distance, etc. after vaccinations., more to protect others than to protect yourself.
5. Covid-19 vaccination supply is getting better every day. I have faith the bipartisan protean effort by our state and federal government to expand inventory will succeed.
6. Once there is an ample supply of vaccines, I think airlines and other crowded venues should begin requiring immunity passports and advertising this to the public. It will be great for business. The vaccine hesitant crowd will have no choice but to vaccinate, we will achieve herd immunity and the pandemic will end, for now.
The bottom line
Barring an unexpected mutation of the virus, the Covid-19 vaccines are transformative and game changing. After vaccination, the risk of dying or having serious complications from Covid-19 should be less than dying of the flu. The reason to still wear masks, wash hands, and practice social distancing is mostly to protect the unvaccinated. Those of you who have been vaccinated are the fortunate ones. Be a responsible citizen. Be a patriot. Protect our fellow Americans until we eradicate this terrible disease!

1 يوم ·

ماذا يمكنني أن أفعل بعد أن أحصل على لقطتي كوفيد؟

بواسطة روبرت كولتون دكتوراه في الطب

لم يكن Covid-19 في الولايات المتحدة أسوأ من أي وقت مضى. نحن في حالة اندفاع عند زيادة عدد القوات. 10٪ من جميع الوفيات في الولايات المتحدة منذ بدء الوباء كانت بسبب COVID-19 (370.000). يقدر الخبراء أن 20 ٪ من سكان الولايات المتحدة قد أصيبوا بالفعل بـ Covid-19.

كان طرح اللقاح بطيئًا ولكنه يتسارع كل يوم.

بيانات اللقاح من دراسات فايزر ومودرن مذهلة. يوفر كلا اللقاحين حماية بنسبة 95٪ بعد التطعيم الثاني. في تجربة موديرنا ، لم تكن هناك عدوى شديدة في مجموعة اللقاح. كانت بيانات شركة Pfizer متشابهة.

الاستنتاج: اللقاحات فعالة بنسبة 95٪ في الوقاية من عدوى Covid-19 ويمكن أن تساعد في حمايتك من الإصابة بمرض خطير إذا أصبت بـ Covid-19. المزيد من الأخبار السارة: المرضى الذين يعانون من السمنة وأولئك الذين تزيد أعمارهم عن 70 عامًا فعلوا ذلك بالإضافة إلى الوزن الطبيعي والمرضى الأصغر سنًا في دراسة فايزر.

تذكر أنك لست محصنًا تمامًا إلا بعد أسبوع واحد من جرعة Pfizer الثانية أو بعد أسبوعين من جرعة Moderna الثانية. في الواقع ، ليس لديك أي حماية للأيام العشرة الأولى بعد الحقن الأول.

ماذا يعني وماذا يمكنك أن تفعل الآن؟

لنلق نظرة على فئتي العمرية (65-74). لأن اللقاحات تقلل من حدوث المرض وشدته ، يجب أن ينخفض الخطر السنوي للوفاة من Covid-19 بحد أدنى 95٪ ، من 0.2٪ إلى 0.01٪. للمقارنة ، يبلغ الخطر السنوي للوفاة من الأنفلونزا الموسمية في هذه الفئة العمرية حوالي 0.035٪ ، والوفاة من حادث سيارة في فلوريدا ، 0.014٪.

ستتحسن الأرقام فقط مع ارتفاع أعداد التطعيم. خفض الحالات الجديدة بنسبة 50٪ يقلل من خطر الوفاة السنوي إلى 0.005٪

هل هذا يعني أنه يمكنك التخلص من قناعك ، واحتضان الجميع ، والعودة إلى حياة ما قبل الجائحة؟ للاسف لا. لماذا ا؟

لنلقِ نظرة على بعض السيناريوهات:

1. تناول الطعام في الداخل في المطاعم: لم ولن أبدأ بعد. لماذا ا؟ من خلال تناول الطعام في الداخل ، يمكن للفرد الذي تم تطعيمه مصابًا بعدوى بدون أعراض أن يعرض رواد المطعم غير المحصنين للخطر نظريًا. نصيحتي: لحماية غير الملقحين ، تجنب المطاعم الداخلية ، وغيرها من الأماكن المغلقة المزدحمة الخالية من الأقنعة حتى نحصل على بيانات أفضل عن درجة العدوى بدون أعراض في مجموعات اللقاح.

2. تناول الطعام في الهواء الطلق في المطاعم: على عكس تناول الطعام في الداخل ، حيث تظهر البيانات أن خطر الإصابة بالعدوى يتضاعف ، فإن خطر انتشار Covid-19 من خلال تناول الطعام في الهواء الطلق هو أمر نظري. سأبدأ بالذهاب إلى المطاعم في الهواء الطلق.

3. الطيران على متن طائرات: لم أسافر هذا العام ولكنني سأطير الآن مرة أخرى. منذ مارس ، قامت شركات الطيران بتحسين أنظمة تنقية الهواء الخاصة بها ، مما أدى إلى القضاء على الانتشار باستثناء أولئك الذين يجلسون بالقرب منك. عادة ما يرتدي الجميع أقنعة. تحافظ دلتا على المقعد الأوسط مفتوحًا.

4. الضيوف في منزلي: قبل تطعيمنا ، أبدا. الآن ، سنسمح لمجموعات صغيرة من 2 إلى 6 ضيوف مُلقحين بالكامل بزيارة منزلنا بدون أقنعة. لا يوجد خطر من بدء حدث انتشار فائق ، وخطر الإصابة بالعدوى ضئيل.

5. العائلة أو الضيوف الآخرون من خارج المدينة: إذا لم يتم تطعيمهم ، فسنطلب إجراء اختبار سريع عند وصولهم فقط. إذا تم تطعيمهم ، فلا توجد متطلبات. لماذا ا؟ استنادًا إلى الانتشار الوطني الحالي للمرض ، إذا لم أختبر شخصًا ما ، فستكون لديه فرصة واحدة من بين 200 فرصة للتجول في منزلي مع Covid-19. إذا كان لديهم اختبار سريع سلبي ، فإن الخطر ينخفض إلى 1 في 2000.

6. الحفلات الخارجية أو الداخلية حيث يتم تطعيم البعض والبعض الآخر لا: لا تزال المخاطر عالية جدًا. إذا انتظرنا بضعة أشهر ، عندما يتم تطعيم المزيد من الأشخاص وانخفضت أعداد الحالات الجديدة ، فسيكون الأمر أكثر أمانًا. كن صبورا. سيكون لدينا حفلاتنا مرة أخرى.

7. يجب على غير الملقحين الاستمرار في سلوكياتهم الحذرة حتى يتم تطعيمهم بالكامل. إنهم ما زالوا في خطر كامل ، ومن المؤسف أن يتركوا حارسهم عندما نكون أخيرًا "قريبين من الزاوية".

8. حتى نعرف ما إذا كان اللقاح يمنع النقل بدون أعراض أم لا: إذا كنت تعيش مع آخرين غير قادرين على الحصول على التطعيم مثل الأطفال أو الأحفاد ، فاتخذ الاحتياطات المعتادة حتى لا "تحضر" الفيروس إلى المنزل.

المزيد من التعليقات:

1. إذا كان عمرك أكثر من 80 عامًا أو كنت تعاني من مرض خطير يمكن أن يثبط مناعتك ، فقد لا يكون اللقاح فعالًا ويجب أن تحدد ذلك في قراراتك. ناقش مع طبيبك.

2. كل شخص لديه درجة تحمل مختلفة للمخاطر ووضع كل شخص فريد. توصياتي هي دليل عام. ناقش مع طبيب الرعاية الأولية الخاص بك وخبراء آخرين.

3. الطفرات الفيروسية تحدث باستمرار. في هذا الوقت ، يبدو أن اللقاحات فعالة ضد هذه المتغيرات الجديدة ، لكن ذلك قد يتغير. نحن لا نعلم.

4. أنت بحاجة إلى الاستمرار في ارتداء الأقنعة ، والمسافة الاجتماعية ، وما إلى ذلك بعد التطعيمات. ، لحماية الآخرين أكثر من حماية نفسك.

5. تتحسن إمدادات التطعيمات ضد فيروس Covid-19 كل يوم. إنني على ثقة من أن الجهود الأولية التي يبذلها الحزبان والحكومة الفيدرالية لتوسيع المخزون ستنجح.

6. بمجرد توفر إمدادات كافية من اللقاحات ، أعتقد أن شركات الطيران وغيرها من الأماكن المزدحمة يجب أن تبدأ في طلب جوازات سفر خاصة بالحصانة والإعلان عن ذلك للجمهور. سيكون رائعا للعمل. لن يكون أمام الجمهور المتردد بشأن اللقاح أي خيار سوى التطعيم ، وسوف نحقق مناعة القطيع ، وسوف ينتهي الوباء في الوقت الحالي.

الخط السفلي

باستثناء طفرة غير متوقعة للفيروس ، فإن لقاحات Covid-19 تحويلية وتغيير قواعد اللعبة. بعد التطعيم ، يجب أن يكون خطر الوفاة أو حدوث مضاعفات خطيرة من Covid-19 أقل من الموت بسبب الأنفلونزا. سبب استمرار ارتداء الأقنعة وغسل اليدين وممارسة التباعد الاجتماعي هو في الغالب لحماية غير الملقحين. أولئك الذين تم تطعيمهم منكم هم المحظوظون. كن مواطناً مسؤولاً. كن وطنيًا. نحمي إخواننا الأمريكيين حتى نقضي على هذا المرض الرهيب!

Waiting For Comments في انتظار التعليقات
Coronavirus Vaccine Update تحديث لقاح فيروس كورونا
Kaigie Staff- 
From my cousin, Dr. Robert Colton

CORONAVIRUS VACCINES ARE COMING!
Coronavirus is probably “ending”
Don’t die before the summer
How do they work, will it eliminate Covid-19, what is the long-term outlook, when can you get one, which one should you get ?
1. HOW DO THEY WORK (read if you like science)
The first 2 vaccines from Pfizer and Moderna, are using a novel (brand new) technology based on Messenger RNA- it’s absolute genius. The virus pierces our cells using what is called a spike protein. Scientists quickly determined the amino acid sequence of the spike protein. Then they reverse engineered the mRNA that manufactures the spike protein. The mRNA is encapsulated in a nanoparticle lipid shell to allow the mRNA to traverse the cell membrane. Inside the cell, the mRNA combines with cell structures called ribosomes to form micro 3-D printers and “print” thousands of copies of the spike protein. This spike protein being “foreign”, induces the production of neutralizing antibodies that attack the spike protein rendering the virus incapable of getting into our cells and replicating. Voila! No form of the virus ever enters our body so we cannot get Coronavirus from the vaccines. And the mRNA breaks down over time, leaving no permanent genetic footprint.
Nobody knew if this new, fast way of making a vaccine would work. But it did! Both vaccines, using similar technology reduced symptomatic infections by 90 to 95% compared to control groups
All the vaccines that are in phase 3 have shown good production of neutralizing antibodies.
To better understand the difference among the vaccines, watch this video that simplifies the science:
https://www.youtube.com/watch?v=KMc3vL_MIeo...
2. WHAT IS THE LONG -TERM OUTLOOK?
Many have focused on the duration of antibody response. People who have had a prior Covid-19 infection have cellular or T-cell immunity. Re-infection has occurred but is exceedingly rare. The vaccines however, do not induce cellular immunity. Without measurable antibodies, we have what is called immunologic memory. Dedicated plasma cells (antibody producing cells) remember a prior infection and rapidly ramp up antibody production when re-exposed. We may be recommending coronavirus vaccine booster, but absent a mutation of the virus, we will probably be fine.
Potential mutation is a bigger problem. Viruses can mutate and remain infectious. HIV-AIDS viruses mutate frequently and are still pathogenic, Flu viruses less so. Polio, smallpox, measles, not at all. Could the spike protein mutate to a form that can still pierce the cell AND be resistant to the polyclonal antibodies we manufacture to combat it? It’s possible.
If there is another coronavirus outbreak in the future, scientists can determine if the spike protein has mutated and in short order manufacture the corresponding vaccine- nip the infection in the bud.
Also, to prevent another uncontrolled epidemic, we need to be more like Taiwan and South Korea. Because of their previous experiences with SARS, a strong public health sector, and a cooperative citizenry, they were able to quash the Coronavirus without a vaccine: through testing, contact tracing, masking, and quarantining.
We cannot afford another catastrophe.
3. WHEN WILL YOU BE ABLE GET A VACCINE?
Coronavirus vaccines most likely will receive emergency use authorization (EUA) from the FDA within weeks. Pfizer already applied for the EUA, could get approval as early as December 10th, and begin immunizing on December 12th. Moderna is closely behind by about 2 weeks.  There are about 20 million Pfizer doses ready for administration before the end of the year. Manufacturers can ramp up production so that everyone in the US can receive vaccinations by the end of May 2021. Moderna and Pfizer vaccines require 2 doses, 3 or 4 weeks apart.
The CDC will distribute all the vaccines to state and local governments and administer to the public at local pharmacies and other venues, possibly doctor’s offices.  They will be free.
The Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP), a group of medical and public health experts, will help the CDC decide who will get the vaccines first and in what order. They have not made final recommendations yet, but it is likely the following will take precedence-
https://www.cdc.gov/.../vacc.../recommendations-process.html
Healthcare personnel- approximately 21 million people nationwide
Workers in essential and critical industries
People at high risk for severe COVID-19 illness due to underlying medical conditions
People 65 years and older
See timetable for vaccines below
How about children? Serious Coronavirus infection in children is rare. The main reason to vaccinate children is to help achieve herd immunity, i.e. prevent them from transmitting the virus to their parents, teachers, grandparents. Teenagers will be vaccinated first. Small studies to determine safety in younger children still need to be done, and then vaccinations can commence, likely this summer.
4. WILL THE VACCINES ELIMINATE COVID AND WHEN?
I read recently that vaccines won’t cure Covid-19, but vaccinations will. The 2 current vaccines were 95% more effective than placebo in preventing symptomatic infections. To become “immune”, you must generate an antibody response. Younger and healthier people will mount a brisk response to the vaccine. A recent study in a small group of individuals over 70, showed the antibody levels were equivalent to younger people. How about those even older, or immunosuppressed? We do not know.
You need 2 shots 3 or 4 weeks apart. 3 weeks after the second shot you should achieve an adequate immunity.
In order for vaccinations to eliminate Covid-19, it boils down to herd immunity and R0 once again. If 75% or more of Americans are immune through infection or vaccination, the R0 will drop way below 1.0 , and the disease will rapidly “die” out over a few months. An occasional person will still contract the disease, but it will not spread widely.
Can we get to 75%? That is the big question.
According to polls, only about 60% of Americans would readily take the vaccine now.
One reticent group are the right wing Anti-Vaxxers. Most are Trump supporters. Trump and the Republicans leaders have counted on the vaccine to cure Covid-19 since March. They have rightfully touted Operation Warp Speed as a major success of the current administration. If Trump, his family, Fox News, Newsmax, OAN, Rush Limbaugh, and others strongly reject the anti-vaccine conspiracies and publicly push the benefits of the vaccine, most of his followers should comply.
Another hesitant group is African Americans. https://www.washingtonpost.com/.../health-care-system.../... 
Again, I believe the leaders of their community could persuade their constituents to do what is in their best interest by getting vaccinated.
Lastly, schools, hospitals, many businesses, and others, will probably make vaccination mandatory as a condition of employment. Airlines, hotels, cruises might require evidence of immunity. Will this hold up in court? Probably.
There will always be a paranoid group of conspiracists who believe Bill Gates has imbedded a tracking microchip in the vaccines, but I believe that is a vocal but tiny minority.
I am optimistic. If everyone works together, especially our divided government, we will “cure” the epidemic by this summer
5. WHAT SHOULD YOU DO RIGHT NOW?
In the first 2 months after receiving the vaccinations, none of the tens of thousands of study participants have had any serious side effects related to the vaccinations.  Will there be any late complications beyond the 2-month period of observation in the vaccine trials?  Most experts doubt this.
Could the antibody response have a negative effect by facilitating Covid-19 infections?  Again, most believe this would have already happened.
Now we have two remarkably safe and surprisingly effective vaccines. Is there a downside? You need 2 shots.  Many people get a transient 24-hour flu-like reaction including fever, headache, and body aches. This means you are mounting an immune response- It’s a good sign.
Some next generation vaccines may have fewer side effects. The antibody response could last longer.  To me these are potentially minor and insignificant advantages
If approved by the FDA, I plan on vaccinating myself, my family, and all my employees with either of these two vaccines as soon as I can and I recommend the same for everyone.
Robert Colton MD
Boca Raton ,Florida
 

طاقم كايجي-
من ابن عمي الدكتور روبرت كولتون

لقاحات كورونافيروس قادمة!
من المحتمل أن يكون فيروس كورونا "ينتهي"
لا تموت قبل الصيف
كيف يعملون ، هل سيقضي على Covid-19 ، ما هي النظرة طويلة المدى ، متى يمكنك الحصول على واحدة ، أي واحدة يجب أن تحصل عليها؟
1. كيف تعمل (اقرأ إذا كنت تحب العلم)
أول لقاحين من شركة Pfizer و Moderna ، يستخدمان تقنية جديدة (جديدة تمامًا) تعتمد على Messenger RNA - إنها عبقرية مطلقة. يخترق الفيروس خلايانا باستخدام ما يسمى بروتين سبايك. حدد العلماء بسرعة تسلسل الأحماض الأمينية لبروتين السنبلة. ثم قاموا بعكس هندسة الرنا المرسال الذي يصنع بروتين سبايك. يتم تغليف mRNA في غلاف دهني نانوي للسماح لـ mRNA باجتياز غشاء الخلية. داخل الخلية ، يتحد الرنا المرسال مع بنى خلوية تسمى الريبوسومات لتشكيل طابعات دقيقة ثلاثية الأبعاد و "طباعة" آلاف النسخ من البروتين الشائك. هذا البروتين الشائك "غريب" ، يحفز إنتاج الأجسام المضادة المعادلة التي تهاجم بروتين السنبلة مما يجعل الفيروس غير قادر على الدخول إلى خلايانا والتكاثر. هاهو! لا يدخل أي شكل من أشكال الفيروس إلى أجسامنا على الإطلاق ، لذا لا يمكننا الحصول على فيروس كورونا من اللقاحات. ويتفكك الرنا المرسال مع مرور الوقت ، ولا يترك بصمة وراثية دائمة.
لا أحد يعرف ما إذا كانت هذه الطريقة الجديدة السريعة لصنع لقاح ستنجح. لكنها فعلت! كلا اللقاحين ، باستخدام تقنية مماثلة ، قلل من الالتهابات العرضية بنسبة 90 إلى 95 ٪ مقارنة بمجموعات التحكم
أظهرت جميع اللقاحات الموجودة في المرحلة 3 إنتاجًا جيدًا للأجسام المضادة المعادلة.
لفهم الفرق بين اللقاحات بشكل أفضل ، شاهد هذا الفيديو الذي يبسط العلم:
https: //www.youtube.com/watch؟ v = KMc3vL_MIeo ...
2. ما هو التطلع على المدى الطويل؟
ركز الكثيرون على مدة استجابة الجسم المضاد. الأشخاص الذين أصيبوا سابقًا بعدوى Covid-19 لديهم مناعة خلوية أو مناعة الخلايا التائية. حدثت عودة العدوى ولكنها نادرة للغاية. ومع ذلك ، فإن اللقاحات لا تحفز المناعة الخلوية. بدون الأجسام المضادة القابلة للقياس ، لدينا ما يسمى بالذاكرة المناعية. تتذكر خلايا البلازما المخصصة (الخلايا المنتجة للأجسام المضادة) عدوى سابقة وتزيد من إنتاج الأجسام المضادة بسرعة عند تعرضها مرة أخرى. قد نوصي باستخدام لقاح معزز لفيروس كورونا ، لكن في حالة عدم وجود طفرة في الفيروس ، فربما نكون بخير.
الطفرة المحتملة هي مشكلة أكبر. يمكن للفيروسات أن تتحور وتبقى معدية. تتحور فيروسات الإيدز وفيروسه بشكل متكرر ولا تزال مسببة للأمراض ، وفيروسات الإنفلونزا أقل من ذلك. شلل الأطفال والجدري والحصبة ، لا إطلاقاً. هل يمكن أن يتحور بروتين السنبلة إلى شكل لا يزال بإمكانه اختراق الخلية ومقاومة الأجسام المضادة متعددة النسيلة التي نصنعها لمكافحتها؟ انه ممكن.
إذا كان هناك تفشي آخر لفيروس كورونا في المستقبل ، يمكن للعلماء تحديد ما إذا كان البروتين السنبلة قد تحور ، وفي وقت قصير يصنعون اللقاح المقابل - يوقف العدوى في مهدها.
أيضًا ، لمنع حدوث وباء آخر لا يمكن السيطرة عليه ، نحتاج إلى أن نكون مثل تايوان وكوريا الجنوبية. بسبب تجاربهم السابقة مع السارس ، وقطاع الصحة العامة القوي ، والمواطنين المتعاونين ، تمكنوا من القضاء على فيروس كورونا دون لقاح: من خلال الاختبار ، وتتبع الاتصال ، والإخفاء ، والحجر الصحي.
لا يمكننا تحمل كارثة أخرى.
3. متى ستكون قادرًا على أخذ اللقاح؟
من المرجح أن تحصل لقاحات فيروس كورونا على تصريح الاستخدام الطارئ (EUA) من إدارة الغذاء والدواء في غضون أسابيع. تقدمت شركة Pfizer بالفعل بطلب للحصول على EUA ، ويمكن أن تحصل على الموافقة في وقت مبكر من 10 ديسمبر ، وتبدأ في التحصين في 12 ديسمبر. موديرنا متخلفة عن كثب بحوالي أسبوعين. هناك حوالي 20 مليون جرعة من Pfizer جاهزة للإعطاء قبل نهاية العام. يمكن للمصنعين زيادة الإنتاج حتى يتمكن كل شخص في الولايات المتحدة من تلقي التطعيمات بحلول نهاية مايو 2021. تتطلب لقاحات موديرنا وفايزر جرعتين ، بفاصل 3 أو 4 أسابيع.
سيقوم مركز السيطرة على الأمراض بتوزيع جميع اللقاحات على حكومات الولايات والحكومات المحلية وإدارتها للجمهور في الصيدليات المحلية وأماكن أخرى ، ربما مكاتب الطبيب. سيكونون أحرارا.
ستساعد اللجنة الاستشارية لممارسات التحصين (ACIP) ، وهي مجموعة من الخبراء الطبيين وخبراء الصحة العامة ، مركز السيطرة على الأمراض في تحديد من سيحصل على اللقاحات أولاً وبأي ترتيب. لم يقدموا توصيات نهائية حتى الآن ، ولكن من المحتمل أن تكون الأولوية لما يلي-
https://www.cdc.gov/.../vacc.../recommendations-process.html
موظفو الرعاية الصحية - ما يقرب من 21 مليون شخص على الصعيد الوطني
العاملون في الصناعات الأساسية والحرجة
الأشخاص المعرضون لخطر كبير للإصابة بمرض COVID-19 الشديد بسبب الظروف الطبية الأساسية
الناس 65 سنة وما فوق
انظر الجدول الزمني للقاحات أدناه
ماذا عن الاطفال؟ من النادر حدوث إصابة خطيرة بفيروس كورونا عند الأطفال. السبب الرئيسي لتلقيح الأطفال هو المساعدة في تحقيق مناعة القطيع ، أي منعهم من نقل الفيروس إلى والديهم ومعلميهم وأجدادهم. سيتم تطعيم المراهقين أولاً. لا تزال هناك حاجة لإجراء دراسات صغيرة لتحد